dReaM cOmeS TrUe......

First sekali, aku bersyukur sgt2 pd Allah..

Berbalik kpd tajuk entri ni,dream siapa yang comes true???
Aku???hurmm....
Belum lagi kot....

Bace la dulu apa yg aku tulis ni


Beberapa hari yang lepas,jumaat malam sabtu kot..
Aku terima call dr kakakku t'cinta...
Sharing probs psl praktikal..
Mcm2 masalah dan aku mmg xboleh buat apa2
tp at least aku mndengar dan bagi pendapat..=)

lepas tu,ak end call sebab nak pegi makan
dgn housemate tersayang pulak..hahaha
After makan,sambung buat assignment
Kakak aku call lagi sekali...
Hah sudah..!!!!Nangis la pulak kali ini...

Tapi ini adalah air mata kegembiraan...
kerana
seorang sahabat yg dia kenali telah convert kepada agama Allah..
iaitu Islam..
Aku tergamam dan hanya mampu memanjatkan rasa syukur yang amat sangat
Walaupon aku tidak mengenali insan tersebut secara zahir..
tapi aku selalu mendengar namanya,melihat gambar2 nya,
dan tahu serba sedikit mengenai dirinya..

Kakak aku tersangat gembira kerana harapan dia ialah
untuk melihat sahabat nya itu bersama di jalan Allah..
so,HER DREAM COMES TRUE...Allah maha Besar

Mungkin inilah hikmah di sebalik kesedihan kakakku sebelum itu...
Allah telah menjanjikan sebuah kegembiraan yg tak ternilai di kemudian hari..
untuk dia kecapi..
Semoga insan itu tegak berdiri di atas agama ini
hanya kerana Allah,bukan selain dari-Nya...
hidup dan matinya juga bersama agama Islam...

insyaAllah...

p/s: Nama baru insan tersebut adalah Muhammad Adam bin Abdullah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: